۱۳۹۰ مهر ۱۹, سه‌شنبه

این وطن همین حالا هم زخمی است، هموطن حتی فکر و حرف جنگ رو هم برنتابیم!


بعضی وقتها نوشتن خیلی سخته، اما نمیشه هم ننوشت و نگفت که کمترین کار همین است. مزه شیرین پیروزی تیم ملی کشورمان، با مزه تلخ توطئه تروریستی سپاه در آمریکا در هم گرفت و خنثی شد. پای لینکهای اصلی خبر، کامنت های افرادی که نمیدانم کی هستند و کجا زندگی میکنند، اما همین قدر که زبان آن مرز و بوم رو میشناسن و بهش صحبت میکنند، برایم و به نظرم برای هر ایرانی وطن دوستی غم انگیز بود و هست. غوغایی شده در رسانه ها.  دست راستی های آمریکا ماجرای طرح ترور را، در بوق و کرنا کرده اند و طبق سنت دیرینه شان فریاد جنگ سر میدهند.  از همین حالا تحلیل گران و گزارشگران ظاهرن خبره شان، که از روی ادبیات و نوع اظهار نظرها، تا حد زیادی میشه فهمید که جز اون دسته آمریکایی هایی هستند که نمیتونن جای ایران رو روی نقشه پیدا کنند، صحبت اقدامات محکم علیه ایران میکنند. اگر اونها جای ایران رو در نقشه نمیدانند، موشکها و بمبهای هوشمند جای وطن رو خوب بلدند! فارغ از اینکه حقیقت جریان عملیات در خاک آمریکا چه بوده و عواقبش چه باشد.به عنوان شهروند اون مملکت، باید چیزی را برای خود روشن کنیم، که تاریخ روشنگر است. در هیچ مقطعی از تاریخ سرزمینمان، جنگ و اشغال خارجی به نفع مردمان ما تمام نشده و نخواهد شد! جنگ به نفع هیچکس در دراز مدت نبوده و نیست. نه مردم ما و نه مردم هیچ کجای دیگر! اینکه عده ای سیاست مدار یا تاجر در کوتاه مدت از جنگ عوایدی نصیبشان بشود، نه در جهت حقوق ملت ایران است و نه ملت آمریکا که تاریخ بارها اثبات کرده جنگ افروزان عاقبت خوشی نخواهند داشت. هنوز یادمان نرفته سخنرانی متکبرانه و جاهلانه بوش بر فراز ناو آمریکایی و اون تکه معروفش "mission accomplished" که بعدا  اعتراف کرد که یکی از بزرگترین اشتباهاتش بوده.
اگر آمریکا در عراق سالها ماند و فرو رفت و گرفتار شد وضع در ایران می تواند به مراتب بدتر هم باشد. این وسط بازنده مردم دو کشور خواهند بود. آن کسانی که از روی نادانی و شاید مزدوری، برای لحظات فرود آمدن موشکهای بیگانه لحظه شماری میکنند، که غالبا دور از وطن نشته اند و در خیالی خام برای خود خائنانه سهم میتراشند، نمی فهمند که زیرساخت های یک کشور دهه ها طول میکشد که ساخته شود؟! نمی فهمند که مردم هموطنشان تحمل ماهها و شاید سالها قحطی و گرسنگی و بی آبی و برقی بعد از اشغال رو ندارند؟! نمی فهمند یا خود را به نفهمی زده اند که جنگ در یک کلام مقوله ایست غیر قابل پیش بینی؟! تاریخ گفته و ثابت کرده که نادان ها و خائنین فراموش و بخشیده نمیشوند!
هموطن هر جا که هستیم، به هر اندازه که میتوانیم حتی حرف و سخن جنگ رو هم برنتابیم! اعتراض کنیم و اطلاع رسانی! دوستی پیشنهاد کرد که جنبش سبزمان پیشقدم شود، به گمانم فکر زیباییست! این فکر را دریابیم و دست کم کمترین کاری که از دستمان بر می آید را بکنیم و ذهنمان را روشن کنیم که "با جنگ و خونریزی و اشغال نمیشود" 

۲ نظر:

  1. یک روز یک نویسنده معروف ساعتش را روی میز اتاقش جاگذاشت و وقتی برگشت دید که ساعتش را دزد برده!
    وقتی دوستانش موضوع را شنیدند,هرکسی شروع به ملامت نویسنده کرد. یکی گفت مقصر تو بودی که ساعتت را روی میز گذاشتی و دیگری گفت نباید در را باز می گذاشتی و دیگری گفت باید پلیس را فورا خبر می کردی و .... نویسنده عصبانی شد و گفت دوستان بنظر می رسد در این ماجرا کسی که هیچ گناهی ندارد "دزد بی شرم" است! حالا ما هم بجای مقصر اصلی یعنی خامنه ای و دار و دسته اش مدام شروع به متهم کردن آمریکا و هموطنان خارج از کشور و ... می کنیم.بابا انصاف کجا رفته؟ اگر به تاریخ نگاه کنید برای اتفاقاتی کوچکتر از این جنگ راه افتاده!بجای نکوهش دیگران بدنبال بمب گذار بگردید!

    پاسخحذف
  2. هبچ دیکتاتوری درتاریخ بجزبا جنگ نرفته حتی عربهای مسلمان مثل علی وحسین و....ویزید ومعاویه ومختاروهیتلروشاه وصدام وقذافی......که خامنه ای دومیش باشه.مردم ایران دوراه بیشترندارندیاباید همه باهم یکصدانفی این حکومت راصدابزنندیااینکه دنیابرای دفاع ازخودواردجنگ میشود.اولی که بخاری ازمردم بلند نمیشه فقط جنگ میمونه.

    پاسخحذف